Trening mentalny dla liderów organizacji?
Trening mentalny dla liderów, menadżerów, “product owner’ów”, “scrum master’ów” oraz kierowników to model pracy pozwalający osiągać:
– mistrzowski “mind set”,
– mistrzostwo w zarządzaniu sobą i swoim czasem,
– mistrzowski poziom zarządzania dynamiką zespołu,
– mistrzowski poziom komunikacji i rozwiązywania konfliktów,
– mistrzowski poziom odporności psychicznej,
– mistrzowski poziom koncentracji.
Obszary treningu mentalnego dla liderów?
- umiejętność definiowania i osiągania celów,
- umiejętność zarządzania sobą w czasie oraz zarządzania projektami,
- podtrzymaniem motywacji,
- umiejętność zarządzania emocjami i stresem,
- umiejętność nawiązywania i rozwoju relacji,
- umiejętność ukierunkowywania uwagi oraz swoich działań.
- doskonaleniem koncentracji,
- zwiększeniem pewności siebie,
- umiejętność prowadzenia wspierającego dialogu wewnętrznego,
- zarządzaniem poziomem energii,
Najczęściej poruszane zagadnienia w trakcie sesji treningu mentalnego w biznesie:
- rozwój kompetencji menadżerskich,
- rozwój kompetencji przywódczych,
- lepsza organizacja pracy własnej,
- zmiana nawyków
- rozwój umiejętności komunikacji i rozwiązywania konfliktów,
- praca nad postawą asertywną,
- kształtowanie poczucia pewności siebie,
- definiowanie oraz planowanie ścieżki kariery,
Jak wygląda proces treningu mentalnego?
Dobrą praktyką na wstępie do treningu mentalnego jest odbycie tzw. “spotkania 0” w trakcie, którego klient ma możliwość osobistego poznania trenera, nawiązania relacji, zadania ważnych dla siebie pytań, doprecyzowania formy realizacji procesu, oczekiwań oraz wyobrażeń na temat współpracy. Takie spotkanie może mieć charakter zdalny lub stacjonarny.
W kolejnym kroku następuje rozpoczęcie procesu. W oparciu o wcześniej zebrane informacje następuje zakontraktowanie celów, dobór metod oraz formy dalszej współpracy. Na tym etapie spotkanie realizowane są już w formule pełnowymiarowych sesji tzn. spotkań trwających 60 minut.
Tutaj klient zaczyna w pełni doświadczać mocy treningu mentalnego. To właśnie poszerzenie świadomości pozwala klientowi wprowadzać zmiany w swoim życiu, tak by w kolejnych sesjach oraz pomiędzy nimi mógł zacząć doświadczać w nowy sposób swojego życia.
Na zakończeniem procesu przeprowadzana jest ewaluacja, mająca na celu podsumowania przebytej drogi, zebrania dobrych praktyk, zdefiniowania możliwych kolejnych wyzwań i wyposażenia klienta we wskazówki do dalszego samodzielnego rozwoju.
Nawiązanie kontaktu
"Spotkanie 0" w trakcie, którego klient ma możliwość osobistego poznania trenera, nawiązania relacji, zadania ważnych dla siebie pytań, doprecyzowania formy realizacji procesu, oczekiwań oraz wyobrażeń na temat współpracy.
Rozpoczęcie procesu
W oparciu o wcześniej zebrane informacje następuje zakontraktowanie celów, dobór metod oraz formy dalszej współpracy. Na tym etapie spotkanie realizowane są już w formule pełnowymiarowych sesji tzn. spotkań trwających 60 minut.
Proces rozwojowy
Na zakończeniem procesu przeprowadzana jest ewaluacja, mająca na celu podsumowania przebytej drogi, zebrania dobrych praktyk, zdefiniowania możliwych kolejnych wyzwań i wyposażenia klienta we wskazówki do dalszego samodzielnego rozwoju.
Ewaluacja
Na zakończeniem procesu przeprowadzana jest ewaluacja, mająca na celu podsumowania przebytej drogi, zebrania dobrych praktyk, zdefiniowania możliwych kolejnych wyzwań i wyposażenia klienta we wskazówki do dalszego samodzielnego rozwoju.